Na naszej witrynie stosujemy pliki cookies, które wysyłamy w celu dostosowywania treści i ułatwiania Państwu nawigacji. Można w używanej przeglądarce zmienić ustawienia dotyczące cookies i je zablokować. Więcej informacji na stronie "Polityka prywatności".
jesteś tu:strona głównapomocFAQ
Biuro Podróży TU I TAM - TUI Centrum Podróży pełna oferta TUI Poland, TUI Deutschland, TUI Cars, TUI Ferienhaus last  minute z wylotami z Niemiec hotele, transfery, wycieczki i samochody z wyszukiwarki Bedsonline luksusowe hotele z katalogów Airtours hotele z sieci RIU oferty Business Travel Club obozy i kolonie krajowe i zagraniczne z oferty Almaturu najlepsze wycieczki objazdowe po Włoszech z oferty Mediterraneum oferty onholidays, specjalistów od Bułgarii, Rumunii i Grecji Biuro Podróży TU I TAM - TUI Centrum Podróży
strona główna katalogi letnie i zimowe TUI last minute TUI bilety lotnicze golf forum TU I TAM wycieczki zapytaj o oferte
Ważna informacja
Uprzejmie informujemy, że z powodu niezwykle ważnych spraw osobistych, zostaje zawieszony serwis internetowy Biura Podróży TU I TAM.
Przepraszamy.
 
forum dyskusyjne
strona główna
zaloguj się

Najczęściej zadawane pytania


Często zwracają się Państwo do nas z pytaniami, na które można - co prawda - znaleźć odpowiedź w tym serwisie, ale nie zawsze jest czas na przeszukiwanie stron i wgłębianie się w ich treść.
Mamy nadzieję, że lista najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie ułatwi Państwu korzystanie z naszej oferty.

Macie Państwo inne pytania? Proszę do nas napisać:

napisz do nas

Aby ułatwić Państwu poruszanie się po tej stronie, podzieliliśmy pytania i odpowiedzi na kilka kategorii.

dojazd  |  wyposażenie  |  serwis  |  inne

 
CENY


Czy ceny podawane w opisach na stronach katalogowych są za osobę czy za pokój?

  • Wszystko zależy od obiektu. Przy każdym ośrodku jest odpowiednia informacja. Przy imprezach z przelotem lotniczym będzie to zawsze cena za osobę. Przy dojeździe własnym i zakwaterowaniu w hotelu cena także dotyczy jednej osoby. Natomiast przy dojeździe własnym i apartamencie, bungalowie lub domku - cena jest za całą kwaterę.

W jaki sposób przelicza się ceny z euro na złotówki?

  • Ceny podane w euro są przeliczane na złotówki wg kursu sprzedaży w banku West LB w dniu dokonania rezerwacji. Tak więc - niezależnie od ruchów walut - cena w złotych pozostaje już do końca bez zmian.

Co zawierają ceny podane na stronach?

  • Imprezy z przelotem samolotem: przelot, zakwaterowanie, wyżywienie (zgodne z wyborem i opisem), transfery lotnisko-hotel-lotnisko, wszystkie opłaty wizowe (oprócz Turcji), lotniskowe, paliwowe, lokalne podatki i taksy klimatyczne oraz opiekę rezydenta TUI.
    Dodatkowo przy imprezach z katalogów polskich i przy wylocie z Polski: ubezpieczenie NW i KL (typ BOW) oraz opiekę polskiego rezydenta TUI.
    Przy wylotach z Niemiec: bilet kolejowy od granicy do dowolnego lotniska i z powrotem (z przejazdami środkami komunikacji miejskiej włącznie).
  • Imprezy z dojazdem własnym: zakwaterowanie, wyżywienie (zgodne z wyborem i opisem), wszystkie opłaty lokalne zgodnie z opisem. Dodatkowo przy imprezach z katalogów polskich: ubezpieczenie NW i KL (typ BOW).
  • Same przeloty czarterowe: przelot oraz wszystkie opłaty lotniskowe i paliwowe.
    Dodatkowo przy wylotach z Niemiec: bilet kolejowy od granicy do dowolnego lotniska i z powrotem (z przejazdami środkami komunikacji miejskiej włącznie).

Co to są "terminy oszczędnościowe" (np. 14=10) i jak wówczas policzyć cenę?

  • Przed i po sezonie (często także w miesiącach wakacyjnych) mogą Państwo spędzić dłuższy urlop za korzystniejszą cenę. Tzw. terminy oszczędnościowe oznaczają, że przy przyjeździe w tym okresie wypoczywają Państwo np. 14 dni, a płacą tylko za 10. Informacja o tym jest zawsze w opisie ośrodka.
    Cena, która jest w cenniku, nie uwzględnia terminów oszczędnościowych. Dlatego podaną kwotę należy podzielić przez 14 i pomnożyć przez 10 lub po prostu w kalkulatorze cenowym wybrać 10 dni zamiast 14.
    Prosimy zrozumieć, że z tych specjalnych ofert skorzystać można tylko na podanych warunkach, tzn. przedłużenie pobytu czy połączenie z innym terminem oszczędnościowym lub dodatkową zniżką za wczesną rezerwację (z wyjątkami) nie jest możliwe.

Co oznacza sformułowanie "stałe ceny dla dzieci"?

  • Niektóre ośrodki oferują w ciągu całego sezonu lub tylko w niektórych terminach bardzo korzystne ceny dla 1 dziecka, a czasami także i dla 2 dzieci w towarzystwie minimum 2 osób płacących pełną cenę. Prosimy zwrócić uwagę na odnośne wskazówki w opisie hoteli. Stała cena dla dziecka obowiązuje niezależnie od długości pobytu.
    Jeśli w cenniku jest informacja np. "stała cena dla dziecka 2-11 lat - 299 €" oznacza to, że przy 2 osobach płacących pełną cenę, niezależnie od tego, czy jedziecie Państwo na tydzień, dwa czy trzy tygodnie, za swoją pociechę zapłacicie tylko tę określoną kwotę.

Czy cena zawiera przejazd z lotniska do hotelu?

  • Ceny wyjazdów z TUI są zawsze kompletne i zawierają wszystkie niezbędne świadczenia, w tym także transfer z lotniska do hotelu i z powrotem.
    Zdarza się w niektórych krajach, że mały ośrodek (do którego przyjeżdża niewielu gości) położony jest w miejscowości leżącej w dużej odległości od lotniska. Wówczas nieopłacalny jest zbiorowy transfer, a informacja o jego braku jest zawsze w opisie katalogowym. W takim przypadku proponujemy wynajęcie samochodu z oferty TUI Cars lub skorzystanie z taksówki.

Ile bagażu można zabrać bezpłatnie do samolotu?

  • Standardowo każdy może zabrać 20 kg bezpłatnego bagażu rejestrowanego i 5 kg bagażu podręcznego. Przy niektórych przelotach, np. po wykupieniu tzw. business class można zabrać 30 kg.

ceny  |  wyposażenie  |  serwis  |  inne

 

DOJAZD

Jak odróżnić obiekty z dojazdem własnym od tych, do których można tylko dolecieć samolotem?

  • Na żółtym pasku z nazwą hotelu lub apartamentu (po prawej stronie) umieszczane są dwa symbole. Jeśli jest tam samolocik, oznacza to, że ten hotel jest możliwy do zarezerwowania tylko z przelotem samolotem. Jeśli jednak umieścimy tam samochodzik, oznacza to, że ośrodek dostępny jest dla osób, które dojadą do niego na własną rękę.

Jak wygląda sprawa przelotów czarterowych? Czy są przesiadki?

  • Loty TUI są przeważnie lotami non stop. W przypadku lotów bezpośrednich zastrzegamy sobie prawo międzylądowań. Zawsze otrzymają Państwo informacje dotyczące trasy lotu, godziny odlotu i ewentualnych międzylądowań. Dzień odlotu i dzień przylotu zalicza się do okresu urlopu. Czasami zachodzi konieczność dokonania krótkoterminowych zmian w rozkładzie lotów. Nie wszystkie odloty można zaplanować w godzinach porannych i nie wszystkie loty powrotne mają miejsce w godzinach wieczornych. Jest to konieczne w celu racjonalnego wykorzystania samolotów i utrzymania cen lotów na przystępnym poziomie.
    Jako naszych partnerów wybieramy zawsze tylko solidne krajowe i zagraniczne linie lotnicze. Opóźnień lotów nie zawsze jednak daje się uniknąć. Powodem ich mogą być złe warunki atmosferyczne, strajki nawigatorów lub pracowników lotniska docelowego. Również przepełnienie międzynarodowej przestrzeni powietrznej doprowadzić może do znacznych opóźnień. Podczas lotu - w zależności od pory dnia - w większości linii otrzymają Państwo napoje i posiłki. Informacja o tym, która linia przy wylotach z Polski oferuje posiłki, jest zawarta w rozkładzie lotów TUI Polska.

Czy to prawda, że bilet kolejowy do lotniska jest bezpłatny?

  • Prawda, ale dotyczy to tylko wylotów z lotnisk niemieckich. Ponieważ TUI zawarło umowę z kolejami niemieckimi, bezpłatny bilet obowiązuje na terenie całych Niemiec przy dojeździe do lotniska wylotowego. W naszym przypadku dotyczy to odcinka od stacji granicznej do lotniska.
    Więcej szczegółów na stronie dojazd do niemieckich lotnisk.

ceny  |  dojazd  |  serwis  |  inne

 

WYPOSAŻENIE

Czym różni się apartament od studia?

  • Studia to 1-pokojowe kwatery, co oznacza, że pokój dzienny i sypialnia są połączone. W przypadku apartamentów z l lub 2 sypialniami są one zwykle oddzielone od pokoju dziennego drzwiami. W wyjątkowych przypadkach, kiedy sypialnia oddzielona jest zasłoną lub nie jest oddzielona od pokoju, w opisie hotelu znajduje się odpowiednia adnotacja.

Czy w apartamentach są naczynia kuchenne, czy muszę je zabrać ze sobą?

  • Kuchnie i aneksy kuchenne w apartamentach, bungalowach i studiach wyposażone są w: lodówkę, miejsce do gotowania, zlewozmywak, niezbędną liczbę naczyń, sztućców itp., tzn. w podstawowe wyposażenie potrzebne podczas urlopu. Jeśli apartament jest np. 6-osobowy, to w kuchni znajdą Państwo wystarczającą liczbę talerzy, szklanek, kubków, sztućców itp. d la 6 osób. Wyposażenie nie może oczywiście równać się z kuchniami w Państwa domach, ale wszystkie podstawowe rzeczy są dostępne. Również pozostałe wyposażenie jest dostosowane do potrzeb urlopowych.

Czy w apartamentach płaci się za prąd i wodę?

  • W wielu apartamentach i bungalowach koszty zużycia wody, prądu lub gazu są wliczone w cenę podróży. Do usług wliczonych w cenę należą również przeważnie: zmiana pościeli, ręczników i końcowe sprzątanie. Mogą jednak być odstępstwa od tej reguły. Prosimy zwrócić uwagę na szczegółowe dane w opisie obiektów.

ceny  |  dojazd  |  wyposażenie  |  inne

 

SERWIS

Czym zajmuje się rezydent TUI?

  • Polskojęzyczny personel TUI (przy wylotach z Polski na imprezy z katalogów TUI POLSKA) czeka na Państwa już na lotnisku. Od tej pory mogą Państwo zawsze liczyć na jego pomoc i to przez 24 godziny na dobę. Personel TUI służy Państwu radą i pomocą przy wszelkich problemach i zapytaniach. Znajdą go Państwo zawsze w pobliżu miejsca zakwaterowania: w miejscowości urlopowej, w najbliższej okolicy lub bezpośrednio w ośrodku wypoczynkowym.
    W pobliżu recepcji jest zawsze miejsce, w którym wystawione są segregatory ze znaczkiem TUI. Znajdziecie w nich Państwo różne informacje, w tym również o przedstawicielu TUI Service. Będzie tam jego imię i nazwisko, zdjęcie, godziny dyżurów w hotelu, adres i telefon TUI Service oraz numer telefonu alarmowego (czynnego przez całą dobę), pod który można zgłaszać wszystkie nagłe przypadki.

Jak wygląda transfer z lotniska?

  • Po przybyciu do docelowego portu lotniczego i dokonaniu odprawy celnej zostaną Państwo powitani przez nasz personel. Tutaj też nastąpi przydział miejsc w autokarach, gdzie otrzymają Państwo od przedstawiciela TUI wszystkie informacje dotyczące czasu odjazdu i trasy transferu. Aby wszyscy goście jak najszybciej dotarli do hoteli, organizowany jest często transfer zbiorowy. Transfer zbiorowy polega na tym, że gości rozwozi się jednym autokarem do kilku hoteli.

Wylatuję z Niemiec do hotelu, który jest również w katalogu polskim. Czy będę pod opieką polskiego rezydenta?

  • Niestety nie. Polski rezydent ma pod opieką tylko tych gości, którzy przylecieli z polskich lotnisk i wykupili pobyt z polskojęzycznych katalogów. Oczywiście w wyjątkowych przypadkach (ale jest to tylko dobra wola rezydenta) możecie Państwo skorzystać z jego pomocy. Nie możecie natomiast wymagać od niego, by się Wami zajmował. W tym przypadku jest to zadanie niemieckojęzycznego przedstawiciela TUI Service.

ceny  |  dojazd  |  wyposażenie  |  serwis

 

INNE

Czy mogę zrobić rezerwację telefonicznie?

  • Jeśli jest to oferta katalogowa i do wyjazdu pozostało więcej niż 35 dni, możemy zrobić rezerwację z opcją na 3 dni robocze. W przypadku apartamentów i innych kwater z dojazdem własnym jest to możliwe do 49 dni przed wyjazdem. Rezerwacja z opcją musi zostać potwierdzona przed terminem jej wygaśnięcia, w przeciwnym wypadku będziemy musieli ją anulować. Jeśli do wyjazdu jest jeszcze między 14 a 28 dni, to zrobimy rezerwację 24-godzinną.
    Uwaga: nie jest możliwe zrobienie żadnej z tych rezerwacji w przypadku ofert specjalnych (last minute, promocje itp.). Wtedy możliwa jest tylko rezerwacja ostateczna.

W jaki sposób zarezerwować wyjazd?

  • Należy skorzystać z formularza rezerwacyjnego. Po jego wypełnieniu i wysłaniu w najkrótszym możliwym czasie potwierdzamy fakt zamówienia, podajemy cenę i dalszy sposób postępowania. Szczegółowa instrukcja jest na stronie jak zarezerwować wyjazd.

Czy za moje wakacje mogę zapłacić w euro?

  • Niestety, nie. Płatność przelewem lub gotówką przyjmujemy wyłącznie w złotówkach. W euro mogą Państwo zapłacić wyłącznie kartą kredytową do konta dewizowego.

Czy przyjmujecie zapłatę kartami kredytowymi?

  • Tak, ale tylko pod warunkiem, że nie jest to karta typu "Electron", lecz tradycyjna, z wytłoczonym numerem. Ograniczają nas możliwości systemu rezerwacyjnego, do którego można wprowadzać (przynajmniej na razie) dane tylko z takich kart.

Na stronach z opisami hoteli często są różne ikonki z napisami, np. "select" albo "family". Co one oznaczają?

  • Jeśli hotel wyróżnia się czymś szczególnym, staramy się to uwypuklić przy pomocy specjalnych oznakowań. Opis wszystkich ikonek znajdziecie Państwo na stronie symbole i oznaczenia.

Hotele w katalogu mają czasami np. 3,5 gwiazdki. Skąd te "połówki"? Przecież w oficjalnej klasyfikacji hoteli nie występuje coś takiego.

  • TUI przy wyborze obiektów kieruje się wyjątkowo surowymi kryteriami. Do katalogów wybiera wyłącznie najlepsze hotele danej kategorii i klasyfikuje je we własnym systemie. Dlatego pojawiają się "połówki" gwiazdki. Hotele tak oznaczone bardzo często należą do wyższej kategorii albo mają to "coś", co powoduje, że czujecie się w nich Państwo lepiej niż w hotelach niższej grupy.

W opisach katalogowych i cennikach występują kody pokoi. Czy możliwe jest ich rozszyfrowanie?

  • Wszystkie typy pokoi są szczegółowo opisane w naszym katalogu. Jeśli jednak chcą Państwo sami rozszyfrować te oznaczenia, proszę skorzystać z poniższych wskazówek. Oto najczęściej występujące oznaczenia:
    • pozycja 1 (typ zakwaterowania)
      E - pokój 1-osobowy, D - pokój 2-osobowy, T - pokój 3-osobowy,
      V - pokój 4-osobowy, J - suita typu "junior", S - suita, A - apartament,
      B - bungalow, N - dom;
    • pozycja 2 (wyposażenie sanitarne)
      E - łazienka z prysznicem i WC, B - łazienka z wanną i WC,
      F - łazienka z wanną lub prysznicem i WC;
    • pozycja 3 (wyposażenie pokoju)
      B - balkon, C - taras, D - balkon lub taras, E - pokój dzienny, F - klimatyzacja,
      G - balkon, pokój dzienny, H - balkon, klimatyzacja, J - balkon lub taras,
      klimatyzacja, L - balkon lub taras, pokój dzienny, M - balkon lub taras,
      klimatyzacja, pokój dzienny, N - taras, pokój dzienny, O - balkon, pokój dzienny, klimatyzacja, P - taras, pokój dzienny, klimatyzacja;
    • pozycja 4 (położenie pokoju)
      G - od strony ogrodu, H - boczny widok na jezioro, morze, ocean, L - od strony lądu, M - bezpośredni widok na jezioro, morze, ocean, N - od strony jeziora, morza, oceanu, O - od strony basenu.
    Na kolejnych pozycjach mogą się pojawić litery oznaczające typ pokoju zgodnie z opisem katalogowym.
    Przykład: pokój DBHM to pokój 2-osobowy z łazienką (wanna) i WC, balkonem, klimatyzacją oraz bezpośrednim widokiem na morze.

Jakimi symbolami określany jest rodzaj wyżywienia w poszczególnych ośrodkach?

  • Na potwierdzeniach podróży i w cennikach występują następujące oznaczenia (zawsze jako ostatnia litera w kodzie pokoju):
    U - bez wyżywienia
    G - śniadania
    H - 2 posiłki
    V - wyżywienie pełne
    X - zgodnie z programem.

ceny  |  dojazd  |  wyposażenie  |  serwis  |  inne

drukuj stronę wyślij link

  Szukasz informacji o ciekawych wyjazdach, nowościach, promocjach i ofertach "last minute"?
  Wpisz swój adres e-mail. Przyślemy Ci newsletter, a w nim coś naprawdę interesującego.

zapisz    wypisz
 strona 
 główna 
|
 last 
 minute 
|
przeloty
czarterowe
|
 rozkład 
 lotów 
|
rezerwacja
hotelu online
|
 podróże 
 z golfem 
|
polityka
prywatności
|
 regulamin 
 forum 
|
 mapa 
 serwisu 
|
 kontakt 


Biuro Podróży TU I TAMTU I TAM na Facebooku     TU I TAM na Twitterze



© KR Public Relations 1998-2015 partner serwisu - FirmenDeutschland.de